piątek, 24 maja 2013

Leniwe wybory

Witam
Tak dobrze, tak słodko byłoby odpocząć od wyborów. Całe życie musimy dokonywać wyborów, a dokładniej rzecz ujmując życie polega na ciągłych wyborach od pierwszego do ostatniego oddechu.
I nie ma nawet znaczenia kwalifikacja tych wyborów. To jest proces ciągły. Oczywiście konsekwencje wyboru na śniadanie bułeczki razowej czy białej są innej wagi niż wybór kierunku studiów, czy współmałżonka. Wiec zastanawiam się jakby to było cudownie gdybyśmy tych wyborów nie musieli dokonywać bez przerwy, albo chociaż te najważniejsze wybrałby ktoś za nas.
No i teraz ŁUP!!! w pustą makówkę. Przecież ja to już przeżyłem. Dokonywano za mnie wiele wyborów, ale na szczęście ten system odszedł na niezasłużoną emeryturę. W wielu krajach na świecie nadal tak się dzieje, a UE drobnymi kroczkami też zbliża się do ideału, czyli centralnym decydowaniu o wszystkim.
Ale dowodzi to tylko, że za zwolnieniem od podejmowania decyzji tęskni wielu ludzi - komuniści powiedzą, że masy. Dlatego systemy totalitarne mają się tak dobrze. Upadają dopiero, kiedy zostanie przekroczony pewien próg tolerancji. Bo nawet największy leń też czasem chce o czymś decydować.
Odbiegając jednak od wielkiej polityki, chciałbym odpocząć od decydowania chociaż na chwilę.
A teraz decyduję, że już wystarczy tego smędzenia. Idę poleniuchować - i to jest moja decyzja:)
Dobranoc

3 komentarze:

  1. Lubię Cię czytać... Czasem tak się zabieram do tego, czyli czytania, żeby się do czegoś przyczepić, bo ja jestem trochę... (???!!!) - nie lubię tego słowa więc go nie napiszę. Tak zdecydowałam.
    Nie sposób nie przyznać Ci racji. Ja też jestem zmęczona decydowaniem. I nie o ilość cukru w kawie mi chodzi. I można by już iść spać, ale tyle jeszcze do przemyślenia... Nie! Koniec! Właśnie, że idę spać! Żeby tylko nie myśleć. Żeby tylko nie myśleć. Żeby tylko nie myśleć. Dupa. Dupa. Dupa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za pierwsze zdanie. Mile łechcze moje obolałe ego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń