poniedziałek, 14 stycznia 2013

Święto 1000





Witam
Dzisiaj ten blog obchodzi malutkie święto - 1000 odsłon. A jak śpiewał Rysiu: "w życiu piękne są tylko chwile", mam więc powód do uśmiechu, bo zawsze to przyjemnie pomyśleć, że ktoś przeczytał moje słowa. Może się nad czymś zastanowił, może zadumał albo uśmiechnął. Któż to wie? Zwłaszcza, że komentarzy malusio. Mam tylko nadzieję, że jednak czytają ten blog też żywi ludzie, a nie tylko automaty. Ale tego się nie dowiem jeśli nie będzie odzewu na posty.
Zresztą, te zapiski są potrzebne przede wszystkim mnie. To jest rodzaj pamiętnika, rozmyślacza.
Po prostu próbuję czasem poskładać myśli rozchwiane w jedną całość. Może z czasem wyłoni się z nich obraz mojego światopoglądu, co jest chyba głównym celem prowadzenia tego bloga.
Hasłem przewodnim jest oczywiście Rzeczypospolita Polska, troska o jej przyszłość. Szkoda by było tego kraju i jego mieszkańców gdyby przepadli w mrokach przyszłej historii.
Innym celem jest uporządkowanie mojego wyobrażenia o funkcjonowaniu Wszechświata jako takiego z naciskiem na rozwój naszej biosfery i odkrycie praw, które sterują jej ewolucją. Wspominałem wcześniej o tych sprawach, ale jeszcze nie raz do tego wrócę.
Wszystkie te dylematy i rozważania byłyby oczywiście nie potrzebne gdyby dzisiejsza wiedza o "życiu, śmierci,  wszechświecie i całej reszcie" była już ostateczna (o czym ciągle przekonują nas luminarze nauki). Ale to chyba nigdy nie będzie możliwe, bo jedyna pewną cechą życia jest zmienność, więc wiedza o nim i procesach nim sterujących oraz przez nie powodowanych też musi owulować. Można tylko po zazdrościć tym, którzy swój światopogląd opierają na ślepej wierze, lub dogmatach nauki i religii i nic nie jest ich w stanie odwieść od jedynie słusznych poglądów.
Ale to już też w tym życiu mogłem obserwować i upadek takiego sposobu na życie również. (mam oczywiście na myśli marksizm i leninizm ze swoim rakowatym tworem czyli komunizmem).
i to by było tyle na dziś.
Dobranoc
P.S. Dziękuję za te 1000 odsłon :)

1 komentarz:

  1. Życzę jak najwięcej dobrych przemyśleń z okazji
    " tysiączka".
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń